måndag 27 oktober 2008

positiv cirkel

Hejsan,
Igår kom jag på att jag måste se mer positivt på saker och ting, jag har vart alldeles för negativ på sistone, när det gäller en massa saker.
Så denna veckan skall alltså bli positiva veckan, och hittills har det faktiskt funkar riktigt bra, tro det eller ej. Började igår med at jag missade Gossip Girl avsnittet på 5:an , attans tänkte jag. Men idag när jag städade så råkade jag sätat på 5:an och där började precis reprisen utav det avsnittet, och det råkade bara vara så att jag hade massa tid över så jag kunde kolla på hela avsnittet. Positivt!
Sen tänkte jag på att jag verkliegn ville ha ett nytt jobb, efter en stund ringde Mammas kollega och frågade om jag ville sitta i deras lokal ett tag på fredag och bara svara i telefon typ. Visst bara en engångs grej, men ändå! Positivt!

Mitt i min positiva vecka försöker jag muntra upp Cicci, hon försöker tålmodigt att vara positiv, men hon har en väldans massa emot sig nästan hela tiden.
Jag kan liksom inte göra så mycket mer än att säga att jag vet hur det känns och försöka muntra upp henne, men det är inte det lättaste kan jag säga. Men det är faktskt när man är i en sån där ond cirkel som man behöver som mest sina kompisar. Så jag försöker verkligen hjälpa till.
Men det känns som allt jag säger bara gör det värre.

Men jag skall allt övertyga henne, positivt tänkande!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det hjälper som fan allt du säger :)

moa sa...

wiie, det hoppas jag , för det är det som e själva målet ;)