tisdag 25 november 2008

muffins!

hej!
Igår fick jag världens ryck och kände jättemycket för att baka. Så jag letade lite recept på internet och såklart hittade man receptet på : www.dagensmuffin.se Jag tror det är absolut bsta sidan om man känner för att baka men inte orkar med något alltför komplicerat. För det finns alla möjliga sorters recept, svåra och lätta. Sen är ju muffin typ det bästa som finns!
Jag gjorde iaf "äppelmuffins med havretopping", och jag var ju bara tvungen att at bilder på dom utsökta muffinsarna ( eller jag vet inte om det var goda för jag har inte smakat haha, men min familj sa att de var goda, så jag litar på dom ) Man kanske skall göra en bak-bok eller vad säger ni ? Det är ju kul att baka/ laga mat, det är kul att fota och kul att göra designen på en bok ? Problemet är ju där kanske att det redan finns ungefär 3 miljoner bakböcker redan.
Här e iaf en av muffinsarna:

Gjorde en special glass-aktig grej till en blandning utav ägg, grädde och yoghurt, det blev rätt gott vill jag säga, 3 timmar i frysen och en stund i kylen och det var perfekt!
Vill ni ha receptet till den utsökta muffinsen , så är länken här:
http://www.dagensmuffin.se/show.pl?id=696

Inga kommentarer: