fredag 21 november 2008

framtiden:tidning

Sitter här o funderar lite över framtiden. Den är rätt svår att förutse, och tur är väl egentligen det, hur kul hade det annars varit?
Man skall ju ha drömmar och mål, men man blir ju så besviken om man då inte når sina mål och drömmar. Är det då egentligen bättre att bara ha små "pyttemål" som man vet att man kommer att nå, typ kliva ut ur sängen nästa morgon, eller ha ett fast jobb innan man är 45. Kanske lite överdrivet, men ni fattar grejen.
Fast jag tror är en sån person som har stora mål och stora drömmar, och jag skall förverkliga dom, det känn som att det är nyttigare att ha det så än att ha ett mål om att orka upp på morgonen. Jag är ingen slapp person som bara tar dagen som den kommer, då skulle jag nämligen aldrig få någonting gjort, det vet jag. Därför är det nog bättre att ha stora mål och istället bli lite besviken att man inte nådde dom, men då kanske man åtminstone kom halvvägs, eller fick andra mål på vägen till det första målet. Kanske lite snurrigt, men livet e snurrigt....

Jag har kommit på vad man last e nu... förutom skor och väskor då, haha. Tidningar... jag skulle kunna köpa hur många som helst bara för att de skall stå i hyllan och vara fina. För det mesta mode eller livsstils tidningar då. Det hade vart en perfekt födelsedagspresent till mig egentligen, prenumeration på nån tidning, jag hade blivit glad för vilken som helst.
Den här köpte jag iaf härom dagen, och har nästan snart redan läst ut den, jag tycker nästan varenda artikel var intressant, jag skall tipsa er om de bästa, när jag lästa alla förstås. Snyggaste Heidi Klum på framsidan ockå...


Hare Gött.

Inga kommentarer: