tisdag 12 maj 2009

Första semifinalen i Moskva

Ja då var det klart att iaf Sverige går vidare till finalen i Eurovision Song Contest i Moskva till på Lördag, Härligt! Det tycker jag faktiskt att Malena Ernman var värd, hon är duktig och profisionell. Faktiskt lät den ännu mer profisionellt med riktiga körsångerskor och det gav en helt annan fyllning i låten.
Dessutom hade hon ju bytt från svart klänning till vit, jag tror jag gillar den svart bättre faktiskt men den vita funkade den med, passade väl egentligen in lite mer i temat.

Malena Ernman 12 Maj ESC Moscow
Källa: http://www.eurovision.tv/page/multimedia/photos?gal=2559

Annars var det väl ett par låter som var helt okej, Island föll i min nordiska smak och jag gillade faktiskt Armenien, men det vara nog för att låten satte sig på hjärnan på 3 sekunder.

Island Rumänien Armenien Schweiz

bäst klädda tycker jag helt klart var Elena den Rumänska sångerskan och Malena de andra var ingen hit direkt. Men det är ju ESC, gjort för att man skall klaga, håna och älska.
Nu skall jag lägga mig, Ciao!

Inga kommentarer: