lördag 20 december 2008

flyga flyga flyga

Hej!

Nu har vi varit har i Sydney i 2 dagar, och vi trvis valdigt br atrots att vadret inte varit det basta. Varan flyg resa var den smidigaste jag har varit med om, fast den faktiskt ocks[ var den langsta jag nagonsin varit med om. Fran Landvetter till Heathrow var vi en halvtimma for tidiga, sa vi fick ga omkring dar i 3 timmar, det var inte sa himla kul, men hellre det an att vi missade det, vi skulle anda fixa nya biljetter osv. Sedan steg vi pa varat plan pa Heathrow, dock en halvtimma forsent, men det korde planet in pa vagaen till Hong Kong, sa nar vi val akte fran Hong Kong akte vi i tid. Vi arrived i Sidney klockan 07:10 19/12 pa morgonen, da var den 9 pa kvallen i Sverige dagen innan alltsa 18/12.
Vi var sanslost trotta men vi hade allihoppa lyckats sova pa planet, aven om man inte sover sarskillt bra. ISidney kom Madde och Sofie, samt Maddes familj och m;tte oss och det blev kram kalas. Och sedan tog vi taxi till varat Hostel. ( Ingen ville sitta bredvid madde for hon var sjuuuuukt brun. )tyvarr fick vi inte checka in med en gang vi kom sa vi fick ga runt o kolla laget runt om hostellet, dick fick vi lagga av grejjerna i ett lietet rum och vi fick chans att byta om till nagat lite svalare. Vi gick och at frukost och konstatreade att allting var konstigt, att vi bara var framme !
Sedan akte vi hem till Madde och Sofie och vi gick tillsammans ner till Stranden, tyvarr var det inte jatte varmt, sa vi fick fort ligga o sola med klader, men det var nog tur for annars hade nog alla brant sig. Jag han ligga och sola i kanske 20 min. Och jag hann fa linje, och anda sa hade jag 25 over hela kroppen!!pa kvallen var det utgang, och vi gick till ett stalle dom hette World wide bar (tror jag ) och det var lite speciellt for de serverade alla drinkar i sma vita tekannor, och inga glas. Lite udda.
Vi fick leta taxi hur lange som helst for det gar ingen natttrafik sa man maste aka taxi, tillslut kom vi hem till Hostellet och vi kampade med att inte vacka vara rumskamrater. Idag var alla trotta, jag och Johan var och kote mat pa en walworth pa Geroge street som ar den storsta shopping gatan och strosta gatan overhuvudtaget som ligger bara 200 meter fran vara Hostell , sa vi bor sa nara centrum man kan komma ungefar.S
en madde Frida daligt, sa jag och johan gick runt i Sydney o kollade affarer o sant, och kom overans om att vi kan kopa hur mycket som helst har. Jag far losa det dar med overvikt pa planet sen;)

Vadret var inte sa bra idag, det regnade imorde och ar runt 20 grader, men men, vi hoppas pa battre nasta vecka!

Man ligger lite konstigt i tiden fortfarande vi ligger trots allt 10 timmar fore Sverige.Nu skall jag ga upp till Johan och Frida och vi skall ga till baren som ligger vagg i vagg med varat hostell. Scary Canary heter det.Imorgon skall jag kopa telefonkort och da skall jag ge mitt nr, sa kan jag ringa ganska billigt :)
Hej da !

Inga kommentarer: