fredag 26 september 2008

Fullsmockad dag!

Hej!
Sjriver idag för igår, hann nämligen inte skriva nått alls eftersom jag inte var hemma på hela dagen, och jag älskar verkligen när man har sådana dagar!
Först jobbade jag 8 timmar, fick gå upp redan klockan 06:00, eftersom jag inte skulle hinna hem emellan jobbet och quizzet, och inte orkade ta med mig extra skor, fick jag trippa runt i mina högsta klockar klockan 7 på morgonen. Jag fick ett antal blickar i nordstan.

Efter jobbet gick jag och Jessica direkt till Valhallabadet och simmade i 35 minuter. det var första gången för mig jag motionsimmade på allvar, så det var riktigt lycket! Vad som var ännu bättre var att jag upptäckte att det var CSN-rabatt, så jag sparade 15 kronor, och det är ganska mycket per gång om man är en fattig student!

Efter en utmattande simturen fick vi sätta in turbo fart för att hinna duscha och göra oss iordning för att hinna till quizzen på Barbar i tid, det gick ingen bra spårvagn, så vi fick typ springa dit, det var hur jobbigt som helst seciellt med med högklackae skor och en väska på ungefär 20 ton. Men det var värt det, för vi hann i tid!
Väl framme på quizzet, ( vi var typ sist som vanligt ) beställde vi mat, chillimarinerad kyckling med wokade grönsaker, mumma vad gott det var!
Vi satte med oss Erica och Stefan och Mike började quizzet, det gick sjukt dåligt, vi sög verkligen allihopa, men det var det som var så jäkla kul, dock kom vi inte sist, bara näst-näst sist.
Det pinsamma var att det andra "jobb-laget" vann tävligen, fasen.

Sedan körde vi några matcher i Air hockey och ( jag loosade alla mina 3 matcher ) Jonas och Jessica bestämde sig senare för att de skulle gå eftersom de skulle jobba nästa dag. ( Jag misstänker dock att det fanns ytterligare en anledning. ) Varken jag eller Marcus hade någon lust att dra hem, så vi satte oss för att snacka. Sedan kom Mike och vi kom fram till att vi komemr att vara i Sidney samtidigt, och han berättade om massor utav saker som jag borde se och hur man firar jul på stranden med masa mat o grejjer, låter hur bra som helst!
Han erbjöd mig även en sightseing tur , kan det bli bättre att få en guidad tur utav en äkta Australiensare bosatt i Sidney nästan hela sitt liv? Tror inte det!

När klockan bli mycket försökte Mike locka oss vidare till Dancin Dingo, men han lyckades inte, både jag och Marcus ville hem ( erhm, typ iaf... nästa buss går inte förrrän på morgonen... fasen ) Han påstod då att vi skulle istället skulle ha världens bästa natt tillsmans ( undra vad han menar med det... ) Han tycket också att vi skulle hänga med ut på lördag, vi får se hur det blir med den saken.
Vi började vandra mot centralen, och ett fyllo stannade upp oss o skröt om att han hade världsrekordet i spritdrickande, 8 liter på 3 timmar. Samma fyllo påstod att jag var skitsnygg och söt ( hmm... jag gör nog starka intryck på fyllon, dom brukar bli väldigt fästa vid mig ) .
Sedan frågade han om vi vad öppna, självsäkert som vanligt svarade jag "ja". Men jag kom på sen att jag var riktigt dum som svarade så, för jag är ju inte det! Jag säger ju inte till personer vad jag känner för dom osv. Jag är rädd för att säga vad jag känner! alltså väldigt stängd. Vad det nu är som gör att jag inte är tillräckligt öppen för att kunna säga till en viss person att jag nog gillar denna lite mer än jag typ visar för honom, fast egentligen handlar det nog inte bara om det, utan det handlar om att bara att ta första steget.
Det är det som är sjukt svårt, elelr inte egentligen, det är ju bara att göra. Fast ändå är det riktigt svårt!
Jag kommer nog inte fram til något just nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hoppas att det inte var på hotellet du jobbade med dom skorna ;)