tisdag 2 juni 2009

Florens nästa ?

Fick besked om att jag inte kom in på Proteko-Teko i Borås idag. Kanske lika bra det, har jag mindre att välja på sen. om jag ens får nått att välja på.
Men samtidigt fick kag ett brev från IBS-eduaction om att det finns ett fåtal platser kvar till en hel del utbildningar utomlands. Blev fruktansvärt sugen på det skall jag erkänna.
Speciellt på Mode-desig eller Grfaisk design i Italien/ Florens, finns även i Bankok, det känns dock som lite väl långt bort och annorlunda än här.
Men 124 000 kostar, då ingår boende för 1 år, samt de flesta avgifter o likanande ,det var lite grann som kom till. Det hade vart urkul, men jag vet inte. Hjälp. Läskigt.Dyrt. Jag tror jag väntar o ser om jag kommer in på Prepress först .
Men dom tar ju in till våren också faktiskt, det hade vart grymt kul ändå!
Vad säger ni? Är det nån ide att satsa på en sån smal utbildning nu speciellt i lågkonjukturen, för det är ändå något sådant jag vill bli ?


1 kommentar:

cicci sa...

Helt klart värt att satsa! Jag menar du ökar ju faktiskt bara dina chanser att få jobb med just det du vill (y)
och skulle du komma tillbaka o inte få drömjobbet direkt kan du ju alltid ta några "skitjobb" så länge