torsdag 18 juni 2009

Angels @ Bio

Igår bar det av till bergakungen för att kolla in nya "Angels & Demons" efterföljaren till "The DaVinci Code". Jag har läst alla Dan Browns böcker i serien om den symbolforskande Robert Langdon (Tom Hanks), och Änglar och Demoner (som den heter på svenska) handlar om hur ett urgammalt hemligt vetenskapligt sällskap, Illuminati , som söker hämnd mot den katolska kyrkan och vill spränga vatikanstaten med hjälp av de nya energipåfundet, antimatrien.
Robert Langdon tävlar mot klockan när försöker hitta fyra kardinaler som blivit kidnappade, samtidigt som han försöker hitta antimaterien som skall spränga vatikanstaten och delar av Rom i smådelar.

Bild från imdb.com

Jag tyckte att filmen var lite rörig, och jag rekomenderar att man läst boken innan man ser filmen,även om risken då finns att man blir besviken på filmen, vilket man nästan alltid blir. Några detaljer är borttagna, personer är borttagna och tilsatta, men i stort sett är filmen väldigt lik boken. Den är spännade och aldrig tråkig det händer saker hela tiden, även om man kanske kan bli trött på att ett par människor springer i den riktningen olika änglar pekar. men den är aldrig långsam.

För övigt måste jag säga att jag älskar den här affischen, svart/vitt och en tilläggs färg är verkligen min melodi. Tycker den skapar en känsla utav förvirrvirring med allt folk runt omkring, men han ser ändå en smula målmedveten ut.

Inga kommentarer: